Els Cortins (Camí equipat dels Cortins) 15-2-2013

Sempre que he pujat al Montcau he mirat aquell petit turó encinglerat que hi ha a l’esquerra venint desde Coll d’Estenalles. Un company de feina, afeccionat a les ferrates, m’havia explicat que per pujar-hi hi ha uns ferros, d’epoca clàsica, en una canal i que tot plegat és bastant fàcil. A més hem va recomanar aquest web per tenir més informació http://deandar.com/ferratas/via-ferrata-cortins.
Aquest divendres la meva filla té un entrenament al Club Natació Terrassa. Això són dues hores i mitja d’aborriment mentre m‘espero i decideixo aprofitar-les per pujar a Els Cortils.
La pujada és molt maca i curiosa. Comença vorejant el Montcau per l’oest seguint una feixa balmada, primer per un bosquet penjat a la feixa i després per roca. Aquí ja es veu que millor no portar ni la canalla ni el cunyat a fer aquesta excursió perque hi ha timba. Després s’arriba al Coll entre els Cortins i el Montcau. M’hi acosto a la paret dels Cortins i veig una xapa d’espit – ostres!, una via – més amunt es veu un altre i després el mar de roca terrossa amb codols típica. Quina via serà aquesta?.
Ara cal baixar del Coll per la banda contraria a la que hem vingut. Se que tinc que agafar una altra feixa que voreja tota la muntaya dels Cortins. Primer veig una bona feixa que em fa dubtar, la feixa es veu ampla però el seu accès no està gaire fressat. Segueixo avall i el camí du directe a la feixa correcta. Aquesta feixa, ampla i segura però amb timba, voreja la muntanya fins a la canal dels ferros. A la canal hi ha uns ferros atrotinats, algunes grapes i cables i cordes en alguns troços, però de fet per pujar-hi no fan falta ja que la vegetació ja t’ajuda, però reconec que per baixar van molt bé. La canal du a un bosc penjat en una altra feixa que segueix vorejant la muntanya (ara cap el sud). Arribo a la corda de la ruta directa i no m’agrada. Està mullat i vaig sol, així que seguixo la feixa vers el sud. Trobo un altre tros de roca amb força timba i finalment arribo al final de la feixa, a l’espero sud. Allà uns esglaons picats a la roca fa decadas ens indiquen per on hem de tirar amunt ja per roca vers el cim.
M’agradat molt. Ha estat millor que quedar-se a Terrassa esperant. Ara serà millor correr cap avall que la meva filla sortirà aviat.

Feixa sud Cortils Vista Feixa Montcau desde Cortils vista general Feixa Montcau Feixa Nord Cortils

4 comentarios to “Els Cortins (Camí equipat dels Cortins) 15-2-2013”

1. Pere Llobet (Manresa) Says:

Tant sols una petita rectificació, ja que és el cim dels “Cortins”.
    Felicitats pel bloc i molt interessants les activitats que comparteixes!

2. Hombre, pues es bueno saber esta itinerario, no lo conocía. Hay quien se va al gimnasio y tu al monte. Que suerte. saludos compi.